Mike Rijkers

Raadslid

Mijn naam is Mike Rijkers (36) en ik ben opgegroeid in Velserbroek, woon met mijn gezin in Santpoort-Noord en verhuis komend najaar naar onze nieuwe zelfbouwwoning in IJmuiden.

De luchtkwaliteit in Velsen is iets waar ik mij – net als veel inwoners – zorgen over maak. Zware industrie, vliegverkeer, scheepvaart en de drukte op de snelwegen zorgen voor veel vervuiling. Volgens D66Velsen moet de lucht gezonder. Daarom houden we Tata aan hun belofte om versneld groen staal te produceren en willen we beter onderzoek naar de luchtkwaliteit met volledige transparantie van de overheid.

Ook willen we met Techport bedrijven blijven ondersteunen en inspireren met verduurzaming. Zo verbeteren we niet alleen de luchtkwaliteit, maar zorgen we ook voor een vitale economie, verzekeren we ons van genoeg werkgelegenheid op lange termijn en zijn we straks de aanjager van de energietransitie. Techport is onze regio waar we oplossingen voor een duurzame wereld bedenken én maken. Hierbij is Velsen onmisbaar voor een nieuwe duurzame economie.

Portefeuilles Mike Rijkers

• Duurzaamheid