Annette Baerveldt

57 jaar

Driehuis

Ik ben geboren en getogen in Velsen en ben al lang actief binnen D66Velsen om zo Velsen nog een beetje mooier en leefbaarder te maken. Geboren in IJmuiden, woonachtig eerst in Velserbroek en nu in Driehuis. Ik heb hoogte- (6 zetels) en dieptepunten (1 zetel) meegemaakt. Als raadslid en 3 periodes als wethouder. In mijn portefeuille had ik de coördinatie voor de 3 decentralisaties, onderwijs, jeugd, volksgezondheid sport, recreatie, toerisme en openbaar vervoer. Ik heb veel in beweging kunnen zetten, bijvoorbeeld het Centrum voor Jeugd en Gezin en de jeugdzorg. Maar ook verbindingen gelegd tussen onderwijs en sport met de combinatiefunctionarissen. Veel scholen gebouwd, sportvelden aangelegd. Maar ook recreatie weer op de agenda gezet in Velsen, en het toerisme neemt in Velsen een steeds belangrijker plaats in. Als voorzitter van het platform luchtkwaliteit ingezet op de verbetering daarvan. Resultaat miljoenen subsidies o.a om walstroom te realiseren. Ik ben daar trots op.

Met een fantastisch team in 2018 de tweede partij in Velsen geworden, zelf met verreweg de meeste voorkeursstemmen (2284) van de hele raad gekozen. Ondanks deze duidelijk steun van de inwoners in Velsen kwamen wij niet terug in het college. Dat uitleggen kunnen wij niet en is niet aan ons.

Achteruitkijken heeft echter geen zin, wegkijken overigens ook niet, vooruitkijken en aanpakken wel. Samen, met de fractie, met de leden, met onze inwoners, met u dus! Luisterend naar u zullen wij onze 5 zetels constructief en opbouwend inzetten voor Velsen zoals u van ons gewend bent.

Nu terug als raadslid met dat grote mandaat van de kiezer zal ik mij weer met veel enthousiasme inzetten om Velsen nog mooier, eerlijker, socialer, gezonder en schoner te maken. Waarbij ik mijn ervaringen kan delen in onze fractie. Ik ben er trots op dat D66Velsen de jongste fractievoorzitter in de raad levert.

Inwoners, bedrijven maatschappelijke instellingen van Velsen: wij hebben u ook nodig. Wij zitten er niet voor ons zelf maar voor u. Zit u iets dwars, heeft u een goed idee, of wilt u bij ons politiek actief worden? Wij horen het graag!

Portefeuilles Annette Baerveldt

• Financiën