vrijdag 3 februari 2012

D66 Valentijnsactie: Mobiliteit Anders

Op dinsdag 14 februari aanstaande zal de fractie van D66 Velsen samen met Statenlid Hein Struben van de provincie Noord-Holland een valentijnstaart uitdelen aan Henk van der Valk en Ben Kampen, twee jonge ondernemers die vorig jaar in Velsen gestart zijn met een bijzondere vorm van vervoer.

Ook dit jaar besteedt D66 rond Valentijnsdag aandacht aan mensen en organisaties, die door hun inzet een bijzondere bijdrage leveren aan de maatschappij.

D66 is voorstander van het ontwikkelen van een nieuw systeem voor openbaar vervoer: hoogfrequente stamlijnen met aanvullend intelligent ondersteunend vervoer op maat naar de knooppunten. De buurtbus, belbus, regiotaxi en fiets spelen hierbij een belangrijke rol, zowel in het stedelijk als het landelijk gebied. De provincie investeert in de infrastructuur.

Niet alleen vrijwilligers op de buurtbussen zijn in dit nieuwe systeem een belangrijke schakel, maar ook ondernemers, die hierin nieuwe mogelijkheden zien, zijn heel belangrijk voor dit veranderingsproces.

Twee ondernemers die dit op geheel eigen wijze hebben opgezet zijn Henky van der Valk en Ben Kampen. Zij hebben vorig jaar vier tuktuks aangeschaft om ook in Velsen toeristen te vervoeren. Onder andere van de draagvleugelboot naar het strand, maar ook is het mogelijk om van de speciale arrangementen gebruik te maken. De 4 tuktuks, die ook wel de vrolijke driewielers genoemd worden, staan bij mooi weer, vanaf april weer toeristen op te wachten op het Pontplein. Voor meer informatie, kijk op www.Tuktuk4you.nl