zondag 28 februari 2010

Zaterdag 26 februari jl. heeft Democraten 66 Velsen aangifte gedaan van diefstal van de verkiezingsborden.

Dit heeft waarschijnlijk op vrijdag in de middaguren plaatsgevonden. Vrijdagochtend stond het bord met de foto’s van Hans Schut, Els Zorgdrager en Annette Baerveldt nog in Velserbroek en ’s middags was het verdwenen. Afgelopen zaterdag bleek dat ook de borden op het pontplein (Annette Baerveldt en Hülya Kat) en aan de Zeeweg (Els Zorgdrager, Hülya Kat en Annette Baerveldt) in IJmuiden verdwenen waren

De borden die wij hebben geleend zijn kostbaar en de partij zal voor deze kosten op moeten draaien. Er is ons veel aan gelegen dat de driehoeksborden, die overigens een gewicht hebben van 30-40 kilo, terugkomen. Wij zijn dan ook op zoek naar mensen die hebben gezien dat deze borden werden weggehaald of weten waar ze nu zijn. U kunt contact opnemen met de politie Kennemerland 0900 8844 of bellen met het secretariaat 06 3642 6123.

Wij hebben geen enkel idee wie erachter zit. Misschien een van de tegenpartijen die de verwachte winst van de partij vreest of een burger die graag de foto van een van de kandidaten boven zijn bed wil hangen? Wij hebben geen idee!

Wij vinden het bijzonder jammer dat dit zo vlak voor de verkiezingen heeft plaatsgevonden en er geen tijd resteert om nieuwe borden op de plaatsen, waar overigens een vergunning voor is verleend, terug te zetten.