zaterdag 27 februari 2010

In de pers zijn verhalen verschenen in een advertentie van Velsen Lokaal over het net in de Raad breed goedgekeurde Hoogwaardige Openbaar Verbinding (HOV) tussen Velsen en Haarlem.
Volgens Velsen Lokaal zou dit betekenen dat er een betonbak door Santpoort zou gaan lopen.
Het dorp zou dan in twee├źn gesplitst worden.
Iedereen die dossierkennis heeft weet dat dit grote onzin is, de bus gaat met het verkeer meerijden, krijgt bij knelpunten voorrang en kan op de oude spoorlijn Santpoort IJmuiden een heel stuk op een vrije busbaan rijden. Zo wordt een hoge regelmaat gegarandeerd.
Toch nog maar even aan de verantwoordelijke wethouder gevraagd; nou die is erg duidelijk "Gewoon onzin, stemmingmakerij"
Dan maar even gevraagd aan een Santpoort Raadslid van Velsen Lokaal; "O dat weet ik niet, heb ik zelf nog niet gelezen"
Maar het gevolg is wel dat de mensen langs de Hagelingerweg nu bang zijn geworden dat het drama van 8 jaar geleden met de zuid tangent zich gaat herhalen. Er hangen al weer actie biljetten voor de ramen. En waar voor? Omzat ze bang zijn geworden na het lezen van "Duidelijke taal" Jammer dat er zo met informatie gegoocheld wordt om dan lekker tegen te kunnen zeggen. Gelukkig hebben we vanmorgen op de markt veel mensen kunnen spreken en ze gerust kunnen stellen